Popular Tags:

Pakej Percutian Murah Ke Korea Selatan – December 2014 (Winter)

January 16, 2014 at 1:31 am

Pakej Percutian Murah Ke Korea Selatan Anjuran CUTI CUTI BAJET.

Saya sebagai penjual pakej ke korea selatan. Pakej yang menjadikan impian anda tercapai.

• Travel Date : 9 – 13 December 2014
  • Duration : 5 Hari 4 Malam
  • Backpacker Concept
  • Tempahan terkini : 7 orang
  • kekosongan 7 orang

nami-island

ITINERARY

DAY 1: ALL ABOUT SOUL OF ASIA (D)

Tiba di Incheon Airport, Seoul dan di jemput oleh tour guide dan welcome drink disediakan. Bertolak ke Iteawon untuk makan malam dan Check in di Guest House. Aktivti malam adalah melawat Namsan Tower dengan menaiki cable car untuk melihat permandangan menarik bandaraya Seoul. Merasai suasana romantik di Padlock Love dan melawat Teddy Bear Museum. Sambung aktiviti dengan shopping di Myeong Dong night market.  Pulang ke Guest House untuk berehat.

DAY 2: K-DRAMA AND CULTURE DAY (B/L/D)

Sarapan pagi di Iteawon. bertolak ke Nami untuk Nami Island Tour selama 4 jam. Makan tengah hari di Nami Cafe. Bergerak pulang semula ke Seoul untuk shopping di Insa-Dong iaitu tempat utama kebudayan masyarakat korea. Melawat Hanok Village dan Insa-Dong old market yang penuh sejarah dan menyimpan tradisi korea. Makan malam dan pulang semula ke Guest House.

DAY 3: SHOPPING LIKE LOCAL (B/L/D)

Sarapan pagi di Iteawon. Melawat morning market di Nandaemun. Menyambung lawatan ke Gyeongbokgung palace dan Gwanghwamun square. Makan tengah hari dan melawat Cheonggye stream. Aktiviti malam disambung dengan shopping di Dongdaemun market. Selepas itu, makan malam, free and easy dan pulang semula ke Guest House.

DAY 4: k-POP WAVE TOUR (B/L/D)

Sarapan pagi di Iteawon. Melawat War museum/national museum dan Gagman tour. Melawat underground market di Gagman station dan makan tengah hari disana. Pulang ke Iteawon untuk menikmati Korean BBQ Buffet sebelum pulang ke Guess house untuk berehat. Aktiviti bebas pada waktu malam. (Boleh request bermain ski jika mahu)

DAY 5: Anyeong ha say o

Check out dan dihantar pulang ke Incheon Aiport untuk penerbangan pulang ke tanah air.

1204620-Gangnam-station-0

Pakej Lengkap Termasuk :-

• Bayaran Masuk Tempat Lawatan
  • Bayaran Train/Bas (Transport)
  • Tiket penerbangan pergi balik KL-Seoul (AirAsia)
  • makan di dalam flight
  • Luggage (bagasi) 20 kg setiap seorang

Harga Pakej lengkap :

• RM 3290. 00 per person (Penginapan DORM/HOSTEL)
  • RM 3990.00 per person (Penginapan Standard Room/Twin/Family)

Untuk tempahan Deposit RM 2000 per person di perlukan berserta Nama penuh (sama dalam passport) dan No. IC.

Tarikh Tutup Pakej :  30 JULY 2014

cheonggyecheon-stream-58730

• kami juga mengambil tempahan group yang melebihi 8 orang.
  • Jika dibawah 8 orang, kami nasihatkan supaya anda ikut group pada tarikh yang kami tetapkan.
  • Jika anda sudah beli tiket flight, boleh emailkan pada kami details flight, jumlah ahli, tarikh travel, berapa dewasa dan kanak-kanak.

71-3820132200400013h_Seoul_Tower

• Email : Uzairblog90@gmail.com
  • Facebook : UzairOthman.com (mesej/ PM saya disini)

Group D : 13-20 September 2014 (Autumn)
Group E : 9-13 Disember 2014 (Winter)

Ini adalah gambar PAKEJ WINTER TAHUN 2013 (WINTER)

1456056_10202253259189549_342350962_n

1460063_10202256466829738_623129393_n

1470176_10202254360097071_365997954_n

1488317_10202256474429928_862285559_n

1530499_225458454302366_1322154980_n

Pakej Percutian Murah Ke Korea (Seoul & Jeju Island) – September 2014 (AUTUMN)

January 14, 2014 at 8:00 pm

• Travel Date : 13- 20 September 2014
  • Duration : 8 Hari 7 Malam
  • Backpacker Concept
  • Tempahan terkini : 5 orang
  • kekosongan 9 orang
  • Harga : RM 4400.00 Per person (DORM/HOSTEL)
  • Harga : RM 4850.00 per person ( TWIN/private room)

1499457_225459250968953_725861582_n

Itinerary :-

Hari Pertama

Tiba di Incheon Airport dan dijemput oleh Tour Guide disana. Check in di Iteawon ( Jins paradise guest house ). Makan tengah hari di Korean Restaurant. Melawat bandar Seoul dengan menaiki bas tour dan melawat Rainbow Bridge (Han River Musical Light Show). Pulang semula ke Guest House dan makan malam di sana (Korean BBQ).

Hari Kedua

Sarapan Pagi di Guess House. Bertolak ke Gagnam Station untuk menaiki bas ke Everland Theme Park. Makan Tengah hari di Everland Theme Park (Meal Box). Pulang semula ke Gagnam Station untuk shopping di Gagnam shopping street. Menikmati minum petang di Coffe Cafe Gagnam Station (Tanggungan sendiri). Pulang semula ke Guess House dan makan malam.

Hari Ketiga

Sarapan pagi di Guess House. Menuju ke Jongakk Station untuk ke Nami Island Tour. Pulang semula ke Iteawon dan melawat Masjid Antarabangsa Iteawon atau War Museum (tergantung pada masa). Menikmati perjalanan ke Namsan Tour dengan mengunakan Cable car. Lawatan ke Namsan Tower termasuk Observatory dan Teddy Bear Museum. Shopping di Myeon Dong dan pulang semula ke Guess House. Makan tengah hari dan makan malam di Restaurant tempatan di Iteawon.

Hari Keempat

Sarapan pagi di Guess House. Melawat Hanok Village dan boleh ambil pelbagai gambar menarik berlatar belakang perkampungan korea selatan. Melawat Culture day dan shopping di Insa Dong. Makan tengah hari di korea Traditional Restaurant. Melawat Gyeongbokgung palace. Pulang semula di Guess House untuk makan malam dan berehat. Sambung perjalanan di waktu malam ke Dongdemuen night market.

Hari Kelima

Sarapan pagi di Guess House. Free And Easy di waktu pagi dan pelancong boleh memilih untuk melawat beberapa tempat menarik di sekitar Seoul. Makan tengah hari berkelah di Han River. Melawat Nandeamun local market  dan Cheonggyecheon stream. Pulang semula ke Guess House dan makan malam Korean BBQ.

Hari keenam

Sarapan pagi di Guess House.. Bergerak ke Gimpo Airport dan mengambil penerbangan ke Jeju island. Check in rainbow guesthouse. Jeju Island Tour dan makan tengah hari di Restaurant tempatan. Menikmati sunset Beach di Jeju dan melawat bandar Jeju. Makan malam di restaurant tempatan dan pulang ke Guess House.

Hari Ketujuh

Sarapan pagi di Guess House. Melawat Fish market jeju, Ladang tea tea korea, Love park jeju, Jeju stone tomb , Jeju garden , Jeju waterfall forest dan makan tengah hari di restaurant tempatan. Pulang ke Guess House dan check out. Kembali ke Gimpo Airport dan bermalam di Iteawon ( Jins paradise guest house )

Hari kelapan.

Sarapan pagi di Guess House. Menuju ke Airport Incheon untuk pulang ke tanah air. Tamat lawatan.

Pakej Termasuk :-

• Bayaran Masuk Tempat Lawatan
  • Bayaran Train/Bas/Penerbangan ke Jeju (Transport)
  • Tiket penerbangan pergi balik KL-Seoul (AirAsia )
  • Luggage (Bagasi 20kg  setiap seorang)

large_IMG_2383

• Deposit RM 2000 per person
  • Tarikh Tutup Pakej / Bayaran Akhir:  30 june 2014

cheonggyecheon-stream-58730

kami juga mengambil tempahan group yang melebihi 8 orang. Jika dibawah 8 orang, kami nasihatkan supaya anda ikut group pada tarikh yang kami tetapkan. Jika anda sudah beli tiket flight, boleh emailkan pada kami details flight, jumlah ahli, tarikh travel, berapa dewasa dan kanak-kanak.

• Email : Uzairblog90@gmail.com
  • Facebook : UzairOthman.com (mesej/ PM saya disini)

Group D : 13-20 September 2014 (Autumn)
Group E : 9 – 13 Disember 2014 (Winter)

Pakej korea 4 hari 3 malam (Bajet)

Pakej Percutian Murah Ke Korea (Seoul & Jeju Island) – MAY 2014

December 11, 2013 at 5:17 pm

• Travel Date : 3 – 10 MAY 2014
  • Duration : 8 Hari 7 Malam
  • Tempahan terkini : 11  person / kekosongan masih ada 3
  • HARGA : RM 4150 per person (DORM/HOSTEL)
  • HARGA : RM 4600 per person (Twin room/private room)

Itinerary :-

Hari kelapan.

Pakej termasuk :-

• Bayaran Masuk Tempat Lawatan
  • Bayaran Train/Bas/Penerbangan ke Jeju (Transport)
  • Tiket penerbangan pergi balik KL-Seoul (AirAsia )
  • Luggage (Bagasi 20kg setiap seorang)

seoul-banpo-light-show

• Harga Pakej : RM 3790. 00 per person
  • Deposit RM 2000 per person.
  • Tarikh Tutup Pakej : 24 April 2014

• Email : Uzairblog90@gmail.com
  • Facebook : UzairOthman.com (mesej/ PM saya disini)

Group D : 13-20 September 2014 (Autumn)
Group E : 9 – 13 Disember 2014 (Winter)

Pengalaman Mendaki Bukit Broga Bersama GoPro

March 25, 2014 at 4:41 pm

DCIM100GOPRO

GoPro? menatang apa tu? GoPro tu adalahs sebuah kamera kecil yang sering digunakan oleh peminat aktiviti sukan lasak ataupun digunakan sebagai perakam pemanduan kereta atau motosikal. Ada juga orang guna GoPro ini sebagai CCTV kerana ia memilik kualiti gambar yang terbaik dan anti shake. Goyang la mcm mana pun, masih mampu memberikan kualiti gambar terbaik. Fish eye di kamera ini juga membuatkan ia lebih landscape dan lebar untuk mengambil gambar permandangan di belakang anda.

Bukit Broga ni saya tak pasti la berapa ketinggian dia, tapi perjalanan dari bawah hingga ke puncak mengambil masa kira-kira satu jam dengan jarak perjalanan sejauh 1.7 KM.  Bagi yang tak biasa panjang gunung or bukit tu dinasihatkan makan dulu sebelum naik dan paling penting senaman dulu. Ramai orang kesini datang di waktu pagi seawal jam 5 pagi. ada juga yang memulakan perjalanan selepas solat subuh. kalau nak dapat gambar yang cantik waktu sunrise, kene lah berdaki dengan pantas dan kurangkan berhenti. memang penat dan ada beberapa lokasi curam ketika mendaki tapi kalau slow2 pasti lepas juga sampai ke pucak.

Ini lah kawan uniten saya, yang belah kiri adalah Nazrin dan di belakang adalah Hafiz. Fitness dua orang ni kuat , pelik betul..makan apa tah dia orang ni. maklum lah saya memang dah lama tak bersukan sebab tu badan makin naik. Ditambah lagi waktu mendaki saya tak sarapan dan senaman dulu. sebab takut sakit perut. mana ada tandas dekat bukit tu. maklumlah kan pagi2 ni biasa nature call.

DCIM100GOPRO

gambar diatas ini adalah saat sunrise mula naik, memang cantik dan sejuk cuaca disini. hilang penat seketika apabila leka mengambil gambar selfie..haha..jadi tips nya kalau taknak penat, selalu kan lah ambil gambar dari mula mendaki sampai la sampai ke puncak..haha

Kini Lebih Mudah Shopping Di LINE

March 18, 2014 at 10:00 am

Screenshot_2014-03-10-17-44-44

LINE bukan saja aplikasi untuk berborak dan menghantar pelbagai jenis emoticons yang comel dan menarik kepada rakan anda. kini ia juga boleh digunakan untuk shopping. Adalah lebih menarik dimana anda boleh bida harga barangan yang dijual dengan serendah harganya.

Dengan kempen “Name Your own Price” anda boleh menikmati pembelian barang . Peluang anda lebih luas untuk menang harga anda jika anda bijak menawarkan harga terbaik. Pelbagai produk eksklusif bakal dapat anda dapati.

Tapi sebelum itu, anda perlu memiliki account LINE yang aplikasinya boleh di download dari Appstore, Google Play atau Marketplace. Setelah anda download, anda perlu add LINE Shopping di Official Account list atau melayari link ini http://line.naver.jp/ti/p/%40lineshoppingmy  yang boleh di akses terus dari smartphone anda.
Screenshot_2014-03-10-17-42-27

Selain itu, LINE juga mempunyai tawaran RM 10 Rock Bottom Deal yang menawarkan barangan dengan harga yang rendah jika shopping di LINE. Bayangkan anda boleh membeli pelbagai jenis barangan dari barangan solekan sehinggalah pakaian dengan kadar harga yang jauh lebih murah jika anda shopping di LINE.

Mungkin akan sedikit lambat untuk loading ke page LINE Shopping . Ini kerana terlalu ramai yang menantikan harga terbaik untuk shopping di LINE. Oleh itu, anda perlu sentiasa melihat tawaran terbaik dan jangan terlepas peluang keemasan setiap kali ada barangan baru yang ditawarkan.

Jangan risau kerana aplikasi ini bukan “Scam” dan anda bebas gunakan untuk shopping.  Page shopping di LINE ini mungkin akan sibuk jika terdapat pelbagai tawaran menarik seperti penjualan tiket murah kapal terbang. Oleh itu, anda perlu sentiasa melihat tawaran menarik yang bakal diberikan melalui LINE Shopping.

Antara tawaran menarik yang pernah ditawarkan oleh LINE shopping adalah seperti Super crazy deal yang bernilai ribuan ringgit dan hanya perlu bayar dengan kadar yang rendah. Oleh itu cepat download aplikasi LINE ini dengan melayari link ini  http://line.naver.jp/ti/p/%40lineshoppingmy.

Screenshot_2014-03-11-13-30-12

Dan lihat, betapa mudahnya shopping di LINE. Pelbagai barangan menarik untuk anda shopping dan jangan lepaskan peluang keemasan ini.

PAKEJ BAJET KOREA SELATAN (4 HARI 3 MALAM)

March 16, 2014 at 7:00 pm

*minimum tempahan 4 orang dewasa

93d4b02bc5c90584558ad5efbadd9729

ITINERARY

DAY 1 (L/D

Tiba di Incheon Airport, Seoul dan di jemput oleh Tour guide (Malay/English). Meneruskan perjalanan ke Namsan Tower (Seoul Tower) . Menikmati permandan menarik bandaraya seoul dengan menaiki cable car untuk ke Namsan Tower. Makan tengah hari di restoran tempatan (Korean Food). Melawat Hanok Village & Insadong iaitu merupakan lokasi rumah tradisional masyarakat korea. Para pelancong boleh menyewa pakaian tradisional masyarakat korea (Hanbook) untuk ambil gambar kenangan. Makan malam di pulang ke Guest House.

Day 2 (B/L/D)

Sarapan Pagi di Iteawon. Memulakan perjalanan ke Nami Island. Melawat Nami Island sekitar 4 jam sebelum pulang semula ke Seoul. Makan tengah hari di Restoran tempatan. Melawat Dongdaemun Market dan Myeondong night market. Makan malam di seoul sebelum pulang semula ke Guest House.

Day 3  (B/L/D)

Sarapan pagi di iteawon. Melawat Gyeongbokgung Palace dan  Gwanghwamun square. Makan tengah hari di Restoran tempatan. Meneruskan perjalanan ke Cheonggye stream untuk melihat keunikan sungai di tengah-tengah bandaraya seoul. Melawat Nandaemun Market untuk membeli ole-ole. Makan malam (Korean BBQ) sebelum pulang ke Guest House.

Day 4 (B)

Sarapan pagi di iteawon. Melawat bandar Iteawon dan beberapa lokasi menarik di iteawon termasuk masjid iteawon. Airport transfer ke Incheon airport untuk pulang ke tanah air.

PAKEJ TERMASUK:

• Bayaran Masuk Tempat Lawatan
  • Bayaran Train/Bas (Transport)
  • Tiket penerbangan pergi balik KL-Seoul (AirAsia )
  • Luggage (Bagasi 20kg setiap seorang)
  • Tour Leader (Malay/English)

NOTE :

• B = Breakfast , L = Lunch, D= Dinner

Untuk tempahan

• Email : uzairblog90@gmail.com
  • Facebook : UzairOthman.com (mesej/ PM saya disini)

Nyatakan tarikh travel dan  jumlah ahli (dewasa/kanak2/bayi)

TESTIMONI YANG JOIN TRIP KE KOREA  !!!

1530499_225458454302366_1322154980_n 1488317_10202256474429928_862285559_n 1470176_10202254360097071_365997954_n 1460063_10202256466829738_623129393_n 1456056_10202253259189549_342350962_n